Thema “Wat trek jij aan?”

dinsdag 10 september 2024

Thema “Wat trek jij aan?”

De komende weken gaan de groepen 1 en 2 van alles over kleding leren.

Deze unit maakt deel uit van het International Primary Curriculum voor de Early Years.

Dit curriculum is speciaal geschreven voor jonge kinderen en zet op een heldere manier uiteen wat voor jonge kinderen de belangrijkste ontwikkelingsgebieden zijn en hoe deze ontwikkelingen het best ondersteund en gestimuleerd kunnen worden.

In een rijke leeromgeving gaan de kinderen zoveel mogelijk ontdekken en leren over kleding.

De kracht van het stellen van vragen staat tijdens het werken continu centraal. De rol van de leerkracht is vooral coachend en begeleidend. Dit uit zich in een leerkracht die continu met de kinderen in gesprek is, meespeelt en vragen stelt. Hierdoor krijgt de leerkracht zicht op de ontwikkeling van de leerlingen en kan er effectieve feedback worden gegeven.